BÝT SÁM SEBOU TADY A TEĎ !

Co je vlastně Jóga? Slovo jóga znamená spojení, sjednocení, rovnováhu a vyváženost. Je známé po celém světě a užívá se v mnoha významech. Označuje filozofii, duchovní nauku či náboženství, používá se pro tělesná a duchovní cvičení. Rozumí se pod ním i určitý způsob života. Jóga je naukou o těle, mysli, vědomí a duši. Znalost anatomie a fyziologie lidského těla využívá jóga v propracovaném systému tělesných cvičení a očistných technik, které pomáhají udržet tělo zdravé a v dobré kondici. Pomocí dechu učí jóga pracovat s jemnou energií – pránou.Jedním z cílů jógy je dosažení klidu mysli a rovnováhy mezi tělem a myslí. Jóga vede k rovnovážnému emočnímu a psychickému stavu, k dosažení klidu mysli. To se projeví jako harmonie v lidských vztazích, láska ke všemu stvořenému, nesobecká práce pro společnost. Jóga je široká nauka. Zahrnuje cesty a směry, které odpovídají různému založení a orientaci lidí, všechny vedou ke stejnému cíli – naučit se naslouchat svému srdci a poznat své Já. Překonat čas a prostor, rozpustit se a splynout s kosmickým vědomí Ranní jóga Začněte den jógou„Vstávat ááá cvičit. A prooč? Protože je ráno. “Vzpomínáte na králíky z klobouku? Já ráda. Ranní jogou nejen, že tělo dobře naladíte, ale i vaše tvář se rozjasní. Čím to? Tak za prvé máte ze sebe radost. Překonali jste se a došli na ranní jógu, případně jste se přesvědčili a svou jógovou podložku rozložili doma. Obojí má stejný užitek. Vaše mysl je po spánku klidnější, žaludek prázdnější, celý den je teprve před vámi. Žádná tíha ve vás. Můžete tento práh dne zprvu prožít tak, že se obrátíte nejdříve do svého nitra. Procítíte zklidňující harmonii, podpoříte svou vyrovnanost tím, že zanecháte veškeré pracovní i rodinné povinnosti, otevřete dveře pouze prožitku přítomnosti.A v tom vnímám významný potenciál.Pomalými a jemnými pohyby začnete postupně „probouzet“ své svaly, klouby, šlachy, podpoříte krevní oběh, nervovou i lymfatickou soustavu. Necháte se vést pocity a svými možnostmi. Povzbudíte své tělo jógovými pozicemi tak, abyste mohli svou fyzickou pružnost, sílu a schopnost uvolnění a klidu přenášet i do svých každodenních činností. O nastřádané pocity vyladěné mysli i těla se následně podělíte i s těmi, které během dne potkáte.Power yogaCvičení ásan (pozic jogy), které se plynule prolínají jedna s druhou v soustavě pozdravu slunci (Surya Namaskar). V rytmu dechu, svých vlastních pocitů s cílem protáhnout se, posílit celé tělo, prokrvit tkáně a vnitřní orgány, redukovat stres a napětí.Power yoga zatěžuje souměrně svaly celého těla v dynamičtějším provádění jednotlivých pozic. Současně s tím se věnuje pozornost dýchání a provádění jednotlivých pozic. Zlepšuje se flexibilita, síla, zachovává se přirozená hybnost kloubů, vyrovnává skoliotické držení těla, zlepšuje se hybnost a pružnost páteře. Mezi další pozitivní účinky můžeme zařadit zlepšení průtoku krve, peristaltiky, trávení a v neposlední řadě pozitivně ovlivňuje vnitřní prostředí těla – orgány a procesy v nich. Naučíme Vás techniky dýchání, jak průběžně kontrolovat dech, pracovat s tělem v rámci provádění pozic a dávat rozměr mnoha novým poznatkům a prožitkům. Je to cesta, která nekončí a která Vám umožňuje stále objevovat své tělo, duši a mysl. Rozvíjí psychickou a fyzickou kondici současně. Někomu stačí jen to „cvičení“, někdo se vydá dál a může poznávat více sám sebe. Vyzkoušejte Power yogu, nenechte se odradit od prvních neúspěchů.. Že Vás to při předklonu vzadu moc táhne? Že si nepropletete paže jako instruktor? Že se neudržíte na jedné noze jako druzí? Nevzdávejte to. Power yoga není soutěž, a proto se snažte nespěchat a vydržet, radovat se i z malých úspěchů a malých pokroků. Jemná jóga... pro pružné svalstvo a vyrovnanou mysl ...Jak se cvičíLekce má snadný nenáročný průběh s pomalým a klidným cvičením. Začíná relaxací a přes průpravné cviky se přejde k jednoduchým protahovacím ásanám, kdy se důraz klade na dech, správnost provedení a dle možností výdrž v každé pozici. Mezi pozicemi jsou zařazovány krátké pauzy pro zklidnění, kdy pozice doznívá a zvyšují se její účinky. Součástí každé lekce jemné jógy bývá i závěrečná relaxace.Pro koho je cvičení vhodnéJe vhodné téměř pro každého bez ohledu na věk a tělesnou kondici. Je dobrou alternativou lekcí pro začátečníky i pro seniory. Každý cvičí dle svých možností. V případě zdravotních potíží je důležité o nich informovat lektora. Vitální jóga (přesněji Hormonální jógová terapie)spojuje prvky klasické Hatha jógy, Kundalini jógy a tibetské techniky cirkulace energie.Hormonální jóga řeší řadu symptomů hormonální nerovnováhy. Řadu z nich je schopna odstranit úplně, jiné výrazně omezit tím, že znovu aktivuje tvorbu hormonů a to i u žen nad 60 let. U mladých žen, které mají nevyrovnanou hladinu hormonů a trpí menstruačními bolestmi, premenstruačním syndromem nebo se jim nedaří otěhotnět (z důvodu hormonální nedostatečnosti), nabízí hormonální jógová terapie řešení založené zcela na přirozené bázi, reaktivaci vlastních hormonů bez použití hormonální substituce či jiných léků.Praxí série cvičení, řízeného dechu a práce s energií žena znovu dosahuje vyváženosti hormonální hladiny a ve většině případů i odstraňuje výše uvedené obtíže. Jde o sérii cvičené, která má významný efekt na hladinu estradiolu a symptomy menopauzy jako jsou návaly horka, uro-genitální obtíže, emocionální nestabilita, únava, deprese, migrény, mozkové funkce, neplodnost, polycystické vaječníky, cysty na vaječnících, menstruační bolesti, plodnost, nedostatečná funkce štítné žlázy a další. Pravidelným cvičením se v průměru po třech měsících dosáhne požadovaných výsledků. Dle lékařských studií publikovaných Dinah Rodrigues je nárůst hormonů v průměru o 254 %.